Marile lanţuri de magazine aşteaptă decizia Ministerului Mediului în privinţa amplasării automatelor de compactat sticle din plastic. Bonurile de reducere la cumpărături, în locul ambalajelor din plastic, oferite de automatele din magazine, reprezintă soluţia înaintată de autorităţi pentru a scăpa de poluare. Multe dintre lanţurile de magazine occidentale au deja instalate automate în care compactează PET-urile sau dozele din aluminiu, iar cetăţeanul este recompensat printr-un bon valoric ce-i permite să folosească banii pentru cumpărături în magazin.
Retailerii din România sunt deocamdată rezervaţi în privinţa acestei propuneri. Ei susţin însă că această problemă va fi studiată şi că trebuie găsită modalitatea optimă prin care ar putea fi soluţionată. Auchan România nu are în acest moment o strategie care să prevadă răscumpărarea PET-urilor.
„Suntem la început în conceperea programelor de dezvoltare durabilă şi nu am avansat îndeajuns încât să vă putem oferi date concrete“, a declarat Mariana Drăgan, manager de comunicare la Auchan. Centrul comercial Auchan Blois Vineuil din Franţa a inaugurat, de curând, o staţie de colectare a deşeurilor din ambalaje prin metoda „buy-back“. Noutatea o reprezintă tocmai automatele amplasate în parcarea magazinului.
Magazinele studiază soluţia automatelor
Carrefour România susţine că introducerea automatelor pentru PET-uri este un capitol ce trebuie dezbătut împreună cu ceilalţi retaileri din ţară, altfel nu poate fi stabilită o strategie.
„Asociaţia Marilor Retaileri din România studiază acest subiect şi va oferi un răspuns în cursul săptămânii viitoare“, spune Andreea Mihai, director de marketing Carrefour. Lanţul IKEA România este preocupat deocamdată de colectarea selectivă a deşeurilor în containere separate. „Colectăm selectiv deşeurile în pubele separat