Primul automobil hibrid produs de Volvo va fi lansat în 2012. Este echipat cu un sistem de propulsie format dintr-un motor diesel şi unul electric, fiecare fiind capabil să funcţioneze independent unul de celălat, dar şi împreună, a anunţat constructorul. Maşina va îndeplini nevoile de transport a 75% dintre europeni şi va avea o autonomie de 50 de kilometri utilizând doar energia electrică înmagazinată în baterie. Pentru călătorii mai lungi, un motor diesel va interveni pent
Primul automobil hibrid produs de Volvo va fi lansat în 2012. Este echipat cu un sistem de propulsie format dintr-un motor diesel şi unul electric, fiecare fiind capabil să funcţioneze independent unul de celălat, dar şi împreună, a anunţat constructorul.
Maşina va îndeplini nevoile de transport a 75% dintre europeni şi va avea o autonomie de 50 de kilometri utilizând doar energia electrică înmagazinată în baterie. Pentru călătorii mai lungi, un motor diesel va interveni pentru a furniza în continuare energie, autonomia crescând la peste 1.000 de kilometri.
50 de grame de CO2 la 100 km
Emisiile maşinii vor fi de sub 50 de grame de dioxid de carbon la 100 de kilometri parcurşi.
"Motorul diesel poate funcţiona separat sau în combinaţie cu cel electric, pentru a utiliza optim puterea şi energia disponibile. De exemplu, motorul diesel poate asista sau înlocui propulsia electrică la viteze mari sau când bateria este descarcată, în timp ce propulsorul electric poate oferi un plus de cuplu la turaţii scăzute ale motorului pe motorină”, se arată într-un comunicat al Volvo.
Cooperare cu Watenfall
Constructorul auto suedez spune că maşinile hibride de tip plug-in (a căror baterie poate fi reîncărcată la orice priză) consumă mai puţină electricitate decât cred oamenii şi explică faptul că o staţie eoliană de capacitate medie poate furniza energie pentru 1.000-2.000