Găsirea unui nume potrivit pentru un produs nou - care să fie modern, dar nu prea complicat sau exclusivist, atrăgător pentru tot felul de oameni, care să nu fi fost deja folosit sau protejat de legi de copyright, - este cel puţin dificil. Companiile care au lansat următoarele produse au dat dovadă de cunoştinţe de marketing, bun-simţ şi creativitate când au ales numele lor.
iPod
În timpul dezvoltării MP3-ului Apple, Steve Jobs dezvăluia strategia companiei: computerul iMac va servi ca o bază centrală pentru alte dispozitive. Vinnie Chieco, un copywriter angajat pentru a contribui la denumirea viitorului MP3, a vrut să ofere un nume orientat exact pe ideea lui Jobs. S-a gândit la tot felul de baze, ajungând în final la conceptul unei nave spaţiale. O puteai părăsi, dar trebuia să te întorci pentru realimentare. Totodată, înfăţişarea prototipului l-a făcut să se gândească la o capsulă spaţială (pod). A adăugat un "i" în faţă pentru a fi completă legătura cu iMac.
Blackberry
Research in Motion (RIM) a apelat la Lexicon Branding pentru a găsi un nume pentru noul său dispozitiv wireless, în 2001. Aceasta din urmă a îndepărtat RIM de cuvântul "e-mail", despre care cercetările spun că poate creşte tensiunea arterială, şi a căutat un nume care să exprime bucurie şi sentimentul de pace. După ce s-a observat că butoanele seamănă cu nişte seminţe, Lexicon a început să caute printre numele de fructe. În final a fost ales "Blackberry", deoarece era un cuvânt plăcut şi evoca şi culoarea PDA-ului.
Firefox
Prima versiune a browserului Mozilla se numea Firebird, dar din cauză că exista încă un proiect open-source cu acelaşi nume, compania a decis să-i schimbe denumirea în Firefox. De ce? "Este uşor de ţinut minte. Sună bine. Este unic. Ne-a plăcut", a anunţat Mozilla. Desigur, cea mai mare calitate a