Lucrările de execuţie ale centurii Vâlcele - Apahida, care va ocoli Clujul pe direcţia sud-nord, sunt realizate în proporţie de 40 la sută, în condiţiile în care termenul de finalizare a lucrărilor, anunţat de fostul ministru al transporturilor Ludovic Orban, era luna octombrie 2009. Sursa: Mihai Șoica
Şi premierul Emil Boc le-a promis clujenilor că vor putea circula „pe asfalt” pe acest tronson până în ziua de Crăciun. „Până la iarnă, renii lui Moş Crăciun vor putea trece linişti pe aici”, spunea premierul în luna iulie 2009, subliniind că firma care construişte centura va finaliza lucrările în acest răstimp.
Tot atunci, Emil Boc a anunţat că preţul de construcţie a şoselei a fost majorat de la 99 de milioane la 150 de milioane de euro.
Masive alunecări de teren
De atunci şi până în prezent, pe unul dintre sectoarele şoselei au fost înregistrate masive alunecări de teren şi probleme grave legate de izvoarele subterane care nu au putut fi captate.
Un studiu efectuat de specialiştii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj relevă faptul că, între kilometrii 5 şi 7, s-au înregistrat alunecări de teren, iar un izvor subteran descoperit la o adâncime de zece metri a dat bătăi de cap constructorilor. Pentru captarea lui a fost necesară construirea unui sistem de drenaj, dintr-un strat de piatră, care va canaliza apa şi o va evacua prin mai multe jgheaburi, pe o distanţă de 150 de metri.
Unul dintre inginerii constructori de pe şantierul şoselei centurii a precizat că, în prezent, se lucrează la un plan de consolidare a dealului care alunecă pe o lungime de doi kilometri.
„E foarte posibil ca suma de 150 de milioane de euro alocată pentru acest proiect să fie depăşită. Studiem problema ca lucrările de la sectorul 1 să fie scoase din cadrul acestui proiect, iar pentru cele car