Jumătate dintre utilizatorii români de Internet rămân reticenţi atunci când vine vorba de shopping-ul online, potrivit unui studiu realizat de compania Gemius în parteneriat cu Orange. Cu toate acestea, numărul celor care fac cumpărături în .ro a crecsut în ultimii 3 ani cu 22%, 50% dintre internauţii români folosind această metodă. În acest moment, rata de penetrare a Internetului în şara noastră este de 36%, (apox. 8 milioane de internauţi). Potrivit studiului, mai
Jumătate dintre utilizatorii români de Internet rămân reticenţi atunci când vine vorba de shopping-ul online, potrivit unui studiu realizat de compania Gemius în parteneriat cu Orange.
Cu toate acestea, numărul celor care fac cumpărături în .ro a crecsut în ultimii 3 ani cu 22%, 50% dintre internauţii români folosind această metodă. În acest moment, rata de penetrare a Internetului în şara noastră este de 36%, (apox. 8 milioane de internauţi).
Potrivit studiului, mai mult de două treimi dintre utilizatorii români de Internet au o atitudine pozitivă legată de cumpărături (în general), în timp ce doar 6% dintre aceştia au declarat ca “nu le plac” sau că “urăsc” cumpărăturile virtuale. Aceste rezultate diferentiază România de ţări ca Lituania sau Polonia, unde unul din cinci utilizatori de Internet declară ca sunt împotriva cumpărăturilor.
Cumpărăturile online, un risc!
Cu toate că popularitatea comerţului online a crescut, utilizatorii de Internet din România consideră cumparaturile online riscante. „Ar trebui sa ne aşteptăm la scăderea temerilor faţă de tranzacţiile online, cu cât utilizatorii de Internet beneficiază mai mult de comerţul online. Cu toate acestea, ele sunt încă percepute ca fiind riscante de către aproape jumatate dintre utilizatorii de Internet – aceasta reprezintă o creştere de 4 puncte procentuale comparativ cu nivelul din 2006”, a declarat Cătălin Emilia