Pornind de la dorinţa de a avea un centru care să răspundă propriilor cerinţe şi cu o mare atenţie la semnalele pieţei, un craiovean a reuşit să pună bazele unui business care anul acesta va înregistra o cifră de afaceri de peste 400.000 de euro.
Ion Service Center este un centru de întreţinere şi reparaţii auto care oferă clienţilor săi servicii de vulcanizare, echilibrare roţi, reglare direcţie, schimb de ulei şi schimb de consumabile auto. „Prin intermediul centrului nostru, clienţii pot achiziţiona accesorii auto pentru toate tipurile de autovehicule, inclusiv moto, ATV-uri, camioane. În plus, le facilităm depozitarea anvelopelor şi jantelor în extrasezon, în regim de «tire & wheel hotel»“, a declarat Florin Ion, directorul general al service-ului. Acesta a explicat că şi-a început afacerea în 1998, deschizând o vulcanizare. Câţiva ani mai târziu, a apărut şi ideea unui centru service rapid („quick service“), care implică şi operaţiuni de mecanică uşoară (frâne, uleiuri). „Ideea acestuia a fost precedată de o necesitate pe care o aveam şi eu, ca posesor de automobil. Mă saturasem să merg în service-uri murdare, înghesuite, să aştept cu maşina în stradă“, a adăugat Florin Ion.
De la o investiţie de 35.000 de dolari la o cifră de afaceri de 400.000 de euro
Afacerea a pornit cu o investiţie iniţială de 35.000 de dolari (care între timp a ajuns la aproximativ 100.000 de dolari) şi trei angajaţi (doi mecanici şi o casieră). Odată cu creşterea volumului de muncă şi cu diversificarea ofertei, numărul de angajaţi a crescut de patru ori, iar cifra de afaceri a cunoscut un trend ascendent. Pentru 2009, reprezentanţii firmei au planificat o cifră de afaceri de 400.000 de euro (deşi se estimează că acest prag ar putea fi depăşit sensibil), iar pentru 2011, preconizează una de 1.000.000 de euro. „Dificultăţile pe care le-am întâmpinat de-a lun