Diverta, cel mai mare retailer de carte din Romania, estimeaza pentru anul 2009 afaceri in scadere cu 25%, pana la 36 milioane euro, pe fondul crizei economice si a masurilor luate pentru a combate acest fenomen, dupa cum a declarat CEO-ul companiei, Emilia Canea.
In primul semestru al acestui an Diverta a raportat o scadere a rulajului de 30%, in conditiile in care ponderea IT-ului la raft a scazut (cu aproximativ 30 de procente). In 2008, retailerul a avut o cifra de afaceri de 48 milioane euro.
Diverta a inceput inca de la sfarsitul anului trecut sa ia masuri de combatere a crizei.
"In primul semestru al anului cartea a castigat 10 procente in plus, jucariile 18 procente, iar gamele noi (accesorii, cadouri) si-au crescut semnificativ ponderea in suprafata ocupata in magazin, iar segmentul de papetarie s-a stabilizat. Aceste rezultate au fost influentate de masurile luate pentru a preveni efectele crizei economice, si anume reorganizarea activitatii la conditiile actuale de piata, optimizarea gamelor de succes prin alocarea unui spatiu mai mare acestora, renegocierea chiriilor sau inchiderea magazinelor neprofitabile", a declarat Canea.
Cea mai mare reducere a chiriei pentru spatiile de retail ocupate de magazine a fost de 70%, dupa cum sustine ea. In plus, Diverta a renuntat la 11 magazine mici neperformante din tara (unul din ele se afla in Constanta) si a deschis 3 magazine noi, in zone cu trafic ridicat (centre comerciale, zone cu activitate culturala intensa)
De obicei, mare parte din vanzari se realizeaza in a doua parte a anului, odata cu inceperea scolii si cu prilejul sarbatorilor de iarna.
"Lunile de vara, ca in fiecare an, au fost mai slabe din punct de vedere al vanzarilor, din cauza concediilor. Per ansamblu, am reusit sa mentinem un procent relativ mic de scadere a cifrei de afaceri, iar comparativ cu alte sectoare