Aeroclubul României cere înapoi de la Consiliul judeţean Hunedoara cele 30 de hectare de teren date acum trei ani pentru construirea unui aeroport la Deva. Preşedintele CJ Hunedoara spune că va fi proces.
Indiscutabil, investiţia într-un aeroport internaţional la Deva nu are destulă „bază materială” ca să decoleze. Prima lipsă este o suprafaţă de teren plană de circa 100 de hectare. La ora actuală, Consiliul judeţean (CJ) Hunedoara, principalul promotor al acestui proiect, dispune de doar 30 de hectare de teren în locaţia destinată construirii aerogării. Terenul i-a fost atribuit prin hotărâre de Guvern acum trei ani, ca fracţiune din suprafaţa aflată în proprietatea Aeroclubului Deva. În intervalul de trei ani, CJ avea obligaţia să demareze investiţia în aerogară. Ca proiectul să nu se împotmolească definitiv, singura soluţie identificată de CJ pentru a consolida suprafaţa de 100 de hectare strict necesară a fost o propunere de asociere cu Aeroclubul din Deva.
Va fi proces
Potrivit lui Mircea Moloţ, preşedintele CJ Hunedoara, Aeroclubul României a respins parteneriatul. Mai mult chiar, în urmă cu câteva ore, CJ a primit din partea instituţiei aviatice o somaţie de retrocedare a celor 30 de hectare de teren la expirarea duratei celor trei ani. „Terenul este întăbulat pe Consiliul judeţean şi pentru că nu intenţionăm să-l retrocedăm probabil se va ajunge la un proces. Vrem să construim acel aeroport acolo”, a spus oficialul.
Nici un leu investit în trei ani
De cealaltă parte, Adel Ştef, comandatul detaşamenului de zbor cu motor din cadrul Aeroclubului România spune că CJ Hunedoara va pierde terenul pentru că nu a investit nici un leu în el timp de trei ani. „Nici măcar un gărduleţ din ţăruşi nu au făcut pe teren. Conform legii, Aeroclubul România este îndrituit în aceste condiţii să ceară retrocedarea terenulu