Cand am ajuns la Mamaia in ultimul week-end din august nu stiam foarte multe despre Class 1 World Powerboat Championship in afara aspectelor promovate in fiecare an. La Mamaia se organiza a treia editie de etapa dintr-un campionat cunoscut ca Formula 1 pe apa, in care se infrunta barci de viteza, care gonesc cu peste 200 de km/h. Cu alte cuvinte era aparent genul de eveniment care atrage presa sportiva avida dupa recorduri de viteza. Dar, ceea ce nu s-a spus deloc despre Class 1 este ca organizatorii au dezvoltat in jurul cursei un intreg stil de viata, la care orice spectator dispus sa plateasca pretul corect are acces. De exemplu, anul acesta, dupa fiecare cursa, publicul se putea inscrie la un test drive cu o barca de asistenta (foarte asemanatoare cu ambarcatiunile din concurs) pentru a experimenta, timp de aproximativ 5 minute, viata la 200 de km/h pe apa. Erau disponibile doua astfel de ambarcatiuni produse de firma Nor-Tech, specializata in barci de viteza, si 40 de amatori de viteza au platit cate 300 de euro pentru un tur complet al lacului Siutghiol.
Pilotul barcii cu numarul 1, James, se gandea inca la valurile din etapa precedenta din Norvegia, care fusesera atat de puternice incat ii afectasera unul dintre aparatele de la bord. Dupa ce s-a asigurat ca fiecare dintre cei patru pasageri ai barcii are legata vesta de salvare (si orice alt lucru care risca sa zboare liber in bataia vantului) a decretat liniste completa. Orice alte intrebari urmau sa fie adresate la final, pentru ca in timpul testului are nevoie de concentrare maxima. Si nici macar nu se afla in competitie.
Plecarea a fost destul de lina, iar puterea acceleratiei nu se simtea in stomac, asa cum se intampla in cazul masinilor de viteza.
Insa senzatia impresionanta, care alunga orice urma de stres si care parca tine timpul in loc, este data de forta vantului la 200 de km/h,