Unul dintre cei mai renumiţi strategi şi specialişti în relaţii publice, profesorul american Dennis L. Wilcox, a evaluat într-un interviu pentru NewsIn modul în care România se promovează ca ţară şi a analizat şi strategia lui Traian Băsescu de a-şi anunţa târziu candidatura la preşedinţie.
Specialist în comunicare şi strategii de relaţii publice, Dennis Wilcox a realizat o evaluare rapidă a noului slogan al României - Romania, land of choice. „Mie nu îmi spune mai nimic. În general, guvernele caută ca slogan pentru ţara lor ceva semnificativ, dar şi ceva flexibil, pentru că se adresează unui public foarte larg. Astfel că, până la urmă, se ajunge la o generalitate care nu înseamnă nimic pentru nimeni“, consideră profesorul american.
„Problema este că se încearcă găsirea unei propoziţii care să mulţumească pe toată lumea. Aşa că responsabilii tot reduc conceptul ca să obţină aprobarea tuturor celor implicaţi în dezvoltarea proiectului până când se pierde chiar şi semnificaţia de bază“, a explicat Wilcox.
„Ce înseamnă, de fapt «land of choice»? Înseamnă că ai o alegere între a fi homosexual sau lesbiană sau heterosexual? Că ai o alegere între a fuma sau nu? Care este alegerea?! Aici e punctul esenţial şi strategia ar trebui axată pe modul în care această alegere este articulată şi evidenţiată“, atrage atenţia specialistul în relaţii publice.
Puterea unei ţări nu stă în sloganul său
Dennis Wilcox subliniază că România nu este singura ţară care are această problemă şi a oferit exemplul oraşului Las Vegas, care are ca slogan „Ce se întâmplă în Las Vegas rămâne în Las Vegas (What happens in Las Vegas stays in Las Vegas)“. Wilcox spune că, în ciuda faptului că acest slogan are o notă amuzantă, este, într-un fel, vulgar şi prea vag.
Pe de altă parte, el a spus că sloganul Thailandei, „land of smile“ (ţara zâmbetelor), est