Românii au înmatriculat, în acest an, 566 de automobile purtând pe capotă opt dintre cele mai exclusiviste branduri. Doar 105 au fost noi. O scurtă privire pe statisticile întocmite de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) poate releva un fapt cel puţin surprinzător: în ciuda crizei, piaţa vehiculelor de lux se menţine la un nivel ridicat. Numai că, spre deosebire de anii trecuţi, când majoritatea maşinilor cu preţuri care depăşeau 100
Românii au înmatriculat, în acest an, 566 de automobile purtând pe capotă opt dintre cele mai exclusiviste branduri. Doar 105 au fost noi.
O scurtă privire pe statisticile întocmite de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) poate releva un fapt cel puţin surprinzător: în ciuda crizei, piaţa vehiculelor de lux se menţine la un nivel ridicat. Numai că, spre deosebire de anii trecuţi, când majoritatea maşinilor cu preţuri care depăşeau 100.000 de euro erau noi, acum ponderea este deţinută de vehiculele de ocazie. Deşi o parte dintre maşinile de ocazie apărute în statistica DRPCIV sunt autoturisme care au ieşit din perioada de leasing şi au fost înmatriculate pe numele proprietarului, balanţa înclină în continuare în favoarea achiziţiilor second-hand.
O dovadă că acest segment este în plin avânt este şi oferta bogată de pe piaţă. Mai bine de 70 de vehicule de lux se află în parcurile dealerilor de vehicule rulate. Multe dintre acestea aparţin companiilor de leasing, fiind recuperate de la persoane fizice sau juridice care nu au mai putut plăti.
După ce stau câteva luni în aceste parcuri, comercianţii sunt obligaţi să reducă substanţial preţul (în unele cazuri şi cu 40%) pentru a le vinde. Astfel, vehiculele respective devin adevărate chilipiruri pentru cei care îşi doreau de mult un anumit autoturism, dar nu şi-l permiteau. „Se constată o