Modelele prezentate la Salonul de la Frankfurt propun în mare parte soluţii care vor schimba lumea automobilului. De la propulsia bazată pe clasicele motoare cu ardere internă la cea hibridă sau exclusiv electrică până la ideile inovatoare ce reamenajează habitaclul, revoluţia pe patru roţi se apropie rapid. La Internationale Automobil-Ausstellung (IAA), producătorii europeni s-au întrecut în prezentarea unor concepte adaptate noii ere a propulsiilor hibride.
Citroën REVOLTE
Citroën a ieşit în lumina reflectoarelor de la IAA cu un concept ce reînvie mitul popularului 2CV. Proiectată în 1935, „maşina foarte mică” („Tres Petite Voiture” – TPV) era destinată fermierilor şi familiilor cu venituri mici şi răspundea sintagmei „patru roţi sub o umbrelă”. Acum, Citroën revine cu proiectul REVOLTe. Prin design şi dimensiuni (3,68 metri în lungime, 1,73 metri în lăţime şi 1,35 metri în înălţime), vehiculul iese din codurile austere şi stricte ale luxului tradiţional. Fie că este vorba de pasajele roţilor bine marcate, de capota curbată sau de desenul lateralelor care completează rotunjimea pavilionului, REVOLTe se inspiră din alura legendarului 2CV, dar dezvăluie contururi puternice ce denotă hotărârea de a reuşi. REVOLTe este propulsat de un sistem hibrid format dintr-un motor termic clasic, de mică cilindree, şi de un motor electric - alimentat de bateriile disimulate sub bancheta spate.
Uşile cu deschidere antagonică facilitează accesul la bord, în interior dezvăluindu-se un spaţiu multicolor, subliniat de detaliile din piele neagră, catifea roşu-carmin şi inserţii metalice strălucitoare. REVOLTe inovează, prezentând un habitaclu cu trei locuri, conceput în stilul „lounge”, ce oferă volume apropiate de cele ale mobilierului de interior. Spaţiul dedicat pasagerilor este compus dintr-o meridiană cu linii fluide care învăluie parte