Toate guvernele lumii au folosit relatiile publice (PR) pentru a-si spori notorietatea. In timp ce majoritatea tehnicilor folosite sunt destul de directe, unele s-au aventurat departe de normal. Avem aici de-a face cu artificii publicitare bizare.
9. Productia filmului "Mongol"
Kazahstanul intrase intr-un con de umbra inainte ca un anume Borat Sagdiyev sa aprinda o luminita deasupra vietii din aceasta tara, scrie Listverse.
Nu e nevoie sa spunem ca aceasta pelicula a trezit simtul patriotismului in inimile kazahilor, care au contracarat printr-o miscare similara, desi mai conventionala, producand "Mongol" (2007), un film nominalizat la Oscar, despre viata lui Genghis Han.
"Adoptandu-l" pe Han, kazahii au creat un erou prin care au incercat sa depaseasca imaginea negativa creata de Borat. Singura problema a fost ca mult mai multi oameni s-au uitat la filmul lui Sacha Baron Cohen, decat la "Mongol". Mult mai multi.
Foto: Listverse
8. Incidentul Taepodong
Madeline Albright a fost martorul unui artificiu publicitar de proportii mari atunci cand l-a vizitat pe Kim Jong Il. Cei doi oficiali au aparut impreuna la un spectacol tinut pe un stadion unde fluturau zeci de mii de pancarte cu testarea rachetei Taepodong.
Se spune ca ar fi fost un tertip al liderului coreean prin care sa ii arate secretarului de stat de atunci un gest de bunavointa - si o asigurare catre Statele Unite cum ca testul din 1998 ar fi ultimul. Desi pentru organizarea evenimentului s-a depus un efort foarte mare, promisiunea nu a fost tinuta niciodata, iar Kim Jong Il s-a intors la politicile sale.
Foto: Listverse
7. Orasul lui Boigny
Cum nu era satisfacut de capitala Abidjan, presedintele Felix Boigny a mutat in 1983 centrul puterii al Coastei de Fildes in orasul sau natal, Yamo