În timp ce bucureştenii se sufocă în trafic, proiectul unui arhitect independent, care ar uşura accesul în Capitală, este ignorat de autorităţi. Bucureştiul a început din nou să se sufoce.
Blocajele din trafic au revenit odată cu sfârşitul vacanţei, ca o întoarcere la o aşa-zisă normalitate împotriva căreia nu mai poţi lupta. Încleştarea de pe străzi este cu atât mai greu suportabilă cu cât arterele sunt înfundate chiar şi la ieşirile din oraş spre suburbii. Practic, s-a ajuns să se piardă mai mult timp până intri în oraş decât până ajungi în centru.
EVZ a verificat joi, la ora 15.00, cât durează intrarea în oraş dinspre Băneasa: 45 de minute, şi nu era ora cea mai aglomerată. Comparativ, drumul cu trenul Gara de Nord-Otopeni durează doar 33 de minute şi pleci chiar din inima Capitalei.
La trenuri s-a gândit şi arhitectul Andrei Egli, al cărui „Proiect TER” n-a reuşit în ultimii doi ani să producă suficiente valuri. Egli este convins că viaţa în suburbiile Bucureştiului nu este posibilă pentru că n-ai cum să intri în oraş pentru a merge la serviciu. Soluţia este simplă: nu mai aglomeraţi şoselele, folosiţi liniile ferate.
Proiect pentru aerisirea Capitalei
Trenul Expres Regional (TER) ar reînvia întreaga infrastructură de căi ferate ce împânzeşte Bucureştiul. 90% din liniile necesare există, expropierile fiind necesare pentru doar 10% din traseu. Investiţia totală se ridică la o sumă ce variază, în funcţie de soluţiile alese, între 600 milioane de euro şi un miliard de euro. Proiectantul spune că numai linia de metrou Piaţa Victoriei - Otopeni este estimată la un miliard de euro. Cu aceeaşi sumă s-ar rezolva şase linii, acoperind toate zonele din jurul Bucureştiului.
„Suma poate fi luată din fonduri europene prin Programul Operaţional Sectorial, domeniul transporturi. Variante sunt multe, s