Faptul ca tot mai multi angajati isi petrec timpul pe Internet l-a determinat pe un american sa investeasca doua milioane de euro intr-o solutie care sa limiteze acest lucru. Pe piata din Romania inca nu are un concurent, iar in Statele Unite isi doreste vanzari de 250 de milioane de dolari in patru ani.
Aproximativ 87% dintre angajati intra pe site-uri personale in timpul programului, cele mai populare fiind cele cu harti (83%), stiri (80%) si despre starea vremii (76%).
Incercarea de a limita acest lucru, insa fara a frustra salariatii a fost si ideea din spatele infiintarii in 2006 a RnD Software, firma care in octombrie anul trecut a lansat programul Livigent prin care se pot monitoriza si filtra site-urile accesate de angajati.
Firma condusa de Ovidiu Constantin, in varsta de 28 de ani, are deja in jur de 60 de clienti, dintre care peste 80% din telecom, IT, banking si asigurari, cateva exemple fiind Germanos si Ministerul Finantelor.
„A fost simplu sa vindem pentru ca am abordat intai companiile mari stiind ca va fi usor cu ele, de multe ori sunt multinationale care au reguli interne prin care incearca sa limiteze accesul la Internet si de multe ori au propriile solutii pe care le-au implementat. Sunt foarte deschisi la asa ceva”, spune Ovidiu Constantin, directorul general al companiei care anterior administrarii RnD Software a mai lucrat la Softwin, compania care a lansat antivirusul BitDefender.
Deschiderea companiilor catre solutii prin care i-ar face pe angajati sa stea mai putin online a adus vanzari de 500.000 de euro in primul semestru din 2009, dar managerul spera ca pana la finalul anului sa ajunga la 1,5 milioane de euro, iar compania sa fie cel putin pe break-even, daca nu chiar pe profit.
„Cred ca in aproximativ trei ani vom ajunge la o plafonare si va fi o crestere data de evolutia efectiva a companiilor si