Lafarge Ciment, subsidiara locala a grupului francez Lafarge, care a inregistrat o scadere a vanzarilor in primul semestru cu 36%, afirma ca piata locala este inca in urma nivelului din Uniunea Europeana privind vanzarile de betoane in favoarea celor la sac, din cauza lipsei de investitii masive in infrastructura.
Lafarge sustine ca strategia pe piata locala ramane neschimbata, in ciuda crizei, si considera ca Romania are inca un potential de crestere pe termen lung. Francezii au prelungit insa programul de investitii de 90 mil. euro in majorarea capacitatilor de productie pana in 2011, in loc de 2010 cum era stabilit initial.
"Termenele unora dintre investitiile noastre au fost ajustate pentru a se incadra cel mai bine in evolutia pietei", a declarat Phillipe Questiaux, CEO al Lafarge Ciment, companie care a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 370 mil. euro si o marja neta de profit de 44%, fiind una dintre cele mai profitabile companii din economie.
Somajul tehnic, printre solutii
Businessul Lafarge cu ciment s-a contractat in primul semestru cu 36% din cauza scaderii consumului si a deprecierii leului in raport cu moneda nationala. "Diminuarea vanzarilor, perceputa inca din trimestrul al patrulea din 2008, s-a accentuat in primele doua trimestre din 2009", explica Questiaux. De la inceputul anului, compania a apelat la somajul tehnic pentru o parte din unitatile de productie, pentru a reduce costurile, insa cele mai mari reduceri de cheltuieli au fost facute prin optimizarea numarului de schimburi si a timpului de functionare a echipamentelor. "Masurile interne luate vizeaza in principal cash managementul cu toate elementele sale: stocuri, plati, incasari", afirma CEO-ul Lafarge.
Vanzarile de betoane ale grupului francez, prin divizia Lafarge Agregate Betoane, au scazut cu 40% in primul semestru, in conditiile in c