Emisiile de carbon in domeniul aviatiei si transportului maritim trebuie sa fie de 10 pana la 20 la suta sub nivelul din 2005, in urmatorii 10 ani, se arata in noile propuneri ale Uniunii Europene, ce vor fi prezentate la discutiile pe tema incalzirii globale din aceasta saptamana.
Diplomatii din statele membre UE au declarat ca reducerile ar putea fi asociate cu o taxa pe combustibil, ce ar putea genera miliarde de dolari, ce vor fi utilizati pentru a ajuta tarile sarace sa rezolve problema schimbarilor climatice, o contributie cheie pentru semnarea unui acord privind incalzirea globala pana in decembrie, relateaza Reuters.
O sursa diplomatica din UE a declarat, pentru Reuters, ca exista ingrijorari la nivel inalt cu privire la greutatea cu care avanseaza negocierile privind masurile concrete luate de tarile membre pentru a opri incalzirea globala.
Propunerea urmeaza sa fie prezentata la intalnirea de la Bangkok, unde diplomati din 190 de tari se vor intalni pentru a gasi solutii pentru un acord care ar urma sa inlocuiasca protocolul de la Kyoto incepand cu 2013.
Protocolul de la Kyoto, semnat in 1997, nu acopera si domeniile aviatiei si a transportului maritim, in ceea ce priveste reducerile de emisii de carbon.
Emisiile de carbon in domeniul aviatiei si transportului maritim trebuie sa fie de 10 pana la 20 la suta sub nivelul din 2005, in urmatorii 10 ani, se arata in noile propuneri ale Uniunii Europene, ce vor fi prezentate la discutiile pe tema incalzirii globale din aceasta saptamana.
Diplomatii din statele membre UE au declarat ca reducerile ar putea fi asociate cu o taxa pe combustibil, ce ar putea genera miliarde de dolari, ce vor fi utilizati pentru a ajuta tarile sarace sa rezolve problema schimbarilor climatice, o contributie cheie pentru semnarea unui acord privind incalzirea