Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a aprobat luni în AGA Aeroportului Otopeni fuziunea acestuia cu Aeroportul Băneasa, prin înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti."În şedinţa AGA de astăzi (luni, n.r.) s-a aprobat, în unanimitate, fuziunea celor două aeroporturi. Acum mai urmează să se înregistreze noua companie la Registrul Comerţului şi publicarea în Monitorul Oficial", a declarat, luni, directorul general al Aeroportului Băneasa, George Miha
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a aprobat luni în AGA Aeroportului Otopeni fuziunea acestuia cu Aeroportul Băneasa, prin înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.
"În şedinţa AGA de astăzi (luni, n.r.) s-a aprobat, în unanimitate, fuziunea celor două aeroporturi. Acum mai urmează să se înregistreze noua companie la Registrul Comerţului şi publicarea în Monitorul Oficial", a declarat, luni, directorul general al Aeroportului Băneasa, George Mihalcea.
Ambele aeroporturi sunt controlate în proporţie de 80% de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), iar Fondul Proprietatea deţine 20% din titluri. Strucutura acţionariatului va fi menţinută la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.
În cazul aerogării din Băneasa, MTI a aprobat la sfârşitul lunii august, în adunarea generală extraordinară a acţionarilor, fuziunea acesteia cu Aeroportul Otopeni.
Fuziunea este argumentată în proiectul de act normativ prin reducerea costurilor globale de exploatare, posibilitatea unui management şi a unei operări comune a aeroporturilor ce deservesc aceeaşi zonă, elaborarea unei strategii unitare de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii aeroportuare, precum şi prin constituirea unui "pachet de acţiuni deosebit de atractiv în vederea privatizării".
SURSA: Mediafax