Producatorul de componente auto Delphi a revenit la un program de lucru normal la fabricile de sisteme de cablaj auto si componente de interior din Ineu si Sannicolau Mare dupa un an marcat de restructurari, disponibilizari si opriri de productie.
Cu toate acestea, compania se teme de incertitudinea ce va aparea pe piata o data cu incheierea programelor "Rabla" din Europa. Potrivit reprezentantilor companiei, chiar daca in ultimele luni nivelul productiei nu a mai inregistrat fluctuatii majore, dupa cum se intampla la finalul lui 2008, estimarile pentru ultimele luni din an sunt neclare.
In ultimul trimestru al anului majoritatea programelor de sustinere a pietelor auto europene vor ajunge la final, ceea ce a adus incertitudine in planurile de afaceri ale producatorilor de automobile si de componente auto.
Dupa ce la inceputul lui 2009 si-au refacut bugetele de cateva ori in fiecare luna, acum companiile se vad in aceeasi postura, dar cu experienta ajustarilor pe care au trebuit sa le realizeze in urma cu an. "Vanzarile au fost stimulate de sistemele de sustinere implementate de guverne pe piete importante ca Germania, Franta sau Italia, iar in aceste tari consumatorilor li s-au oferit mii de euro pentru o masina veche in schimbul achizitiei uneia noi. Este neclar acum cum aceste activitati vor afecta vanzarile viitoare", au spus reprezentantii Delphi.
In 2008 compania a redus numarul angajatilor de la 10.000 la 7.400, iar in perioada noiembrie-decembrie a aplicat un program de somaj temporar in urma reducerii masive a comenzilor. In prima jumatate a lui 2009 reducerea personalului a continuat, reducandu-se inca 900 de posturi, prin triaj natural, iar pozitiile eliberate nu au mai fost completate.
"In general volumele noastre de productie reflecta conditiile generale ale pietei. In ultimele luni in fabrici (din Arad si Timis) se lucreaza