Flotele companiilor, principala sursă de venit a multor unităţi de reparat maşini, s-au înjumătăţit. Românii nu-şi mai repară maşinile în service, preferând să meşterească la ele în faţa casei sau să aştepte daune mai mari pentru a repara autoturismul pe banii de la CASCO. Service-ul auto nu prea mai este o afacere înfloritoare, ca în anii precedenţi. Criza creditelor, dar şi prăbuşirea industriei auto au influenţat în mod direct activitatea unităţilor service. Acestea se împart în două categorii: cele unde încasările au scăzut şi cu 50% în prima jumătate a acestui an şi cele care au avut pierderi mai mici sau care au reuşit să-şi menţină cifra de afaceri.
Încasările au scăzut, în principal, din două cauze. În primul rând, problemele economice ale românilor, care s-au reflectat în reducerea traseelor parcurse cu autoturismele. Acest lucru se vede cel mai bine la service-uri, unde numărul celor care vin să-şi repare maşinile a scăzut simţitor.
Firmele, un (fost) client bănos
Cum cele mai multe dintre unităţi lucrează cu firmele de asigurări, de unde vin cei mai mulţi bani, rezultă o scădere importantă a profitului. De asemenea, companiile şi-au redus parcurile auto pentru a face faţă crizei şi, în consecinţă, plătesc mai puţini bani unităţilor cu care au încheiate contracte.
Bogdan, administratorul service-ului Auto All, are deschisă unitatea de la începutul acestui an. A investit până acum 15.000 de euro şi speră că va avea şi ceva profit până la sfârşitul anului. Spune că cea mai slabă lună de până acum a fost august, pentru că toată lumea este plecată în concediu. În septembrie este convins că va reuşi să-şi readucă afacerea pe linia de plutire, însă nu crede în minuni până la sfârşitul anului. În cazul său, recesiunea economică a însemnat o reducere a afacerilor de 30% până la 50%.
Se înmulţe