Sumele rulate sunt la nivelul celor de anii trecuţi, la fel şi numărul de clienţi, însă şoferii caută piesele cele mai ieftine. Comparativ cu alte domenii, în care profiturile s-au subţiat, atelierele de reparaţii auto merg bine.
Domeniul întreţinerii şi reparaţiilor de maşini, nu pare să fie afectat de criza financiară. „Criza nu ne-a afectat, profitul nostru nu a scăzut, ne situăm la nivelul veniturilor de anul trecut. Sumele rulate sunt aceleaşi, la fel şi numărul de clienţi, singura deosebire faţă de alţi ani, este faptul că şoferii caută piesele cele mai ieftine, şi încearcă să negocieze lucrările“, afirmă Gheorghe Mateş, directorul Emma Motors.
Pe lângă drumurile proaste, care asigură clienţii pentru service-urile auto, valul de achiziţii de maşini la mâna a doua, care au nevoie de reparaţii, a asigurat profitul în acest domeniu.
Taximetriştii, printre cei mai fideli clienţi
Chiar dacă sumele necesare întreţinerii autoturismelor sunt destul de mari, şoferii sunt nevoiţi să le scoată din buzunar, mai ales taximetriştii, cei mai fideli clienţi ai service-urilor auto. „Luna trecută am cheltuit 10 milioane de lei vechi, pentru schimb de ulei, rulmenţi şi altele, acum mai dau vreo nouă milioane de lei vechi pentru telescoape, şi în următoarea perioadă mă pregătesc pentru o lucrare mai mare, care mă costă aproape 30 de milioane“, afirmă Mihai Toduţ, taximetrist. La un alt service situat pe strada Cloşca, Marius Bodon, 23, ani, angajat al acestei firme, spune că recesiunea nu a subţiat veniturile.
Fără şpagă la mecanici
„În luna septembrie anul trecut, chiar la începutul crizei, numărul clienţilor zilnici a crescut cu 20, de patronul a fost nevoit să desfiinţeze departamentul de maşini mari, că nu mai încăpeau ceilalţi în parcare. Eu am fost în acel departament“, spune Marius Bodon. Taximetriştii, cei ma