Retailerul Mega Image, parte a grupului belgian Delhaize Group, care opereaza 47 de magazine pe plan local, a redus preturile cu 5-15% la cateva mii de produse, cu scopul de a mentine nivelul consumului, afectat de criza economica.
"Anul acesta ne-am concentrat mai mult pe o politica uniforma de preturi, decat pe promotii. Preturile au fost reduse permanent pentru cateva mii de produse, cu procente de la 5% la 15%”, a declarat pentru Wall-Street Raluca Pavel (foto), marketing manager al Mega Image Romania.
Taierea de preturi vine ca raspuns la schimbarea comportamentului consumatorilor, care au devenit mai precauti in alocarea bugetelor de cheltuieli, astfel incat achizitiile lor includ mai mult produse mai ieftine, cu preturi mai avantajoase, precum marcile proprii. "Cu siguranta marcile private castiga tot mai mult teren atat ca notorietate cat si din punct de vedere al vanzarilor. Clientii se indreapta din ce in ce mai mult catre marcile private, acestea reprezentand de multe ori o alternativa foarte buna la produse de marca, oferind aceeasi calitate la preturi mai avantajoase”, spune Pavel.
Mega Image a introdus inca de acum cinci ani produse sub marca proprie, iar in prezent numara cinci astfel de branduri - 365, Delhaize, Care, Bio, Delhaize Eco si Le Boucher (carne proaspat transata si ambalata in laboratoriul propriu). Desi ponderea acestora in portofoliu a crescut an de an, pana la circa 10% din total cifra de afaceri, Pavel recunoaste faptul ca romanii inca asociaza produsele cu preturi scazute cu intregul segment de marci private.
Acestea sunt inca privite cu scepticism de catre consumatori pentru ca ei "au asociat automat produsele economice sub brand propriu cu o calitate scazuta, de aceea am incercat sa introducem cat mai multe articole de calitate, precum cele marca 365”, explica Raluca Pavel.
O parte din produsele sub