Succesul de care se bucură maşinile produse de Dacia, companie deţinută de grupul francez Renault, a contribuit la decizia constructorului auto american Ford de a investi în România, potrivit publicaţiei Financial Times, citată de Mediafax.Preşedintele Ford Europa, John Fleming, a declarat, pe 8 septembrie, că Ford va produce anul viitor la Craiova 20-30.000 de maşini Ford Transit Connect. El a spus că varianta pentru pasageri a utilitarei Transit Connect, denumită Ford Turneo Conne
Succesul de care se bucură maşinile produse de Dacia, companie deţinută de grupul francez Renault, a contribuit la decizia constructorului auto american Ford de a investi în România, potrivit publicaţiei Financial Times, citată de Mediafax.
Preşedintele Ford Europa, John Fleming, a declarat, pe 8 septembrie, că Ford va produce anul viitor la Craiova 20-30.000 de maşini Ford Transit Connect. El a spus că varianta pentru pasageri a utilitarei Transit Connect, denumită Ford Turneo Connect, este în planurile Ford pentru Craiova, dar o decizie despre această versiune va putea fi luată în a doua parte a anului viitor.
"Venirea Ford devedeşte că România este un stat cu adevărat industrial", a declarat directorul general al Dacia, Francois Foumont, citat de publicaţia britanică.
Renault a cumpărat Dacia în 1999, perioadă în care situaţia industriei prelucrătoare din România părea sumbră, iar statul nu reuşea să atragă investiţii străine în volumul de care beneficiau ţări precum Ungaria sau Cehia, notează Financial Times.
Pornind de la premisa că este nevoie de o maşină destinată statelor emergente uşor de întreţinut şi care poate face faţă drumurilor dificile, Renault a decis să producă Logan, un autovehicul cu un preţ de circa 5.000 de euro.
Financial Times notează că una dintre principalele probleme care frânează dezvoltar