Operatorii de librării fac toate eforturile ca scăderea consumului şi reducerea bugetelor românilor să nu le afecteze vânzările, iar alegerea unei combinaţii potrivite între titluri căutate, aducerea pe rafturi şi a altor produse decât cărţile, ofertele promoţionale şi controlul strict al costurilor vor face uitate neajunsurile crizei. Criza a scăzut ţintele de vânzări ale librăriilor, dar niciunui comerciant de cărţi nu pare să-i fie teamă că va trebui să pună lacă
Operatorii de librării fac toate eforturile ca scăderea consumului şi reducerea bugetelor românilor să nu le afecteze vânzările, iar alegerea unei combinaţii potrivite între titluri căutate, aducerea pe rafturi şi a altor produse decât cărţile, ofertele promoţionale şi controlul strict al costurilor vor face uitate neajunsurile crizei.
Criza a scăzut ţintele de vânzări ale librăriilor, dar niciunui comerciant de cărţi nu pare să-i fie teamă că va trebui să pună lacăt la afacere. „Nu credem că impactul crizei economice se reflectă la fel de puternic în piaţa de carte ca în alte domenii, dar este limpede că până şi cei mai consecvenţi cumpărători de carte au resimţit în bugetele proprii efectul crizei, devenind mai selectivi şi mai receptivi la reduceri de preţuri şi gratuităţi”, a declarat pentru capital.ro Maria-Cristina Popa, director adjunct la compania Librăriile Humanitas.
Vânzări de carte în scădere, vânzări de jucării în creştere
În reţeaua de magazine Diverta, vânzările de carte au scăzut cu 20-25% în primul semestru, la 4,65 milioane de euro, reprezentând aproximativ 750.000 de cărţi comercializate.
„Din ianuarie, vânzările au scăzut în primul semestru cu 20-25%, trendul vânzărilor Diverta fiind uşor descrescător în ultimele luni. În lunile iunie-iulie scăderile au ajuns până la 38% comparativ cu aceleaşi luni ale anului trecut”, a declarat Loredana Dobraniş, vicepr