Producătorii de yachturi prezenţi la expoziţia de la Monte Carlo au fost nevoiţi în acest an să scadă preţurile cu cel puţin 20 de procente, ca urmare a scăderii cererii de produse de lux pe fondul recesiunii. Potrivit companiilor din industria ambarcaţiunilor de lux, cum ar fi Burgess Yachts din Marea Britanie, sau Wally din Italia, vizitatorii Monaco Yacht Show, care se încheie astăzi, au fost în căutare de chilipiruri, comparativ cu anii trecuţi. Mai mult chiar, unii şi-au
Producătorii de yachturi prezenţi la expoziţia de la Monte Carlo au fost nevoiţi în acest an să scadă preţurile cu cel puţin 20 de procente, ca urmare a scăderii cererii de produse de lux pe fondul recesiunii.
Potrivit companiilor din industria ambarcaţiunilor de lux, cum ar fi Burgess Yachts din Marea Britanie, sau Wally din Italia, vizitatorii Monaco Yacht Show, care se încheie astăzi, au fost în căutare de chilipiruri, comparativ cu anii trecuţi. Mai mult chiar, unii şi-au anulat comenzile făcute de câteva luni.
"A trebuit să ne acomodăm cu toţii noi situaţii economice", a declarat Alev Karagulle, directorul de marketing al Burgess. Acesta a recunoscut că până acum preţurile au fost într-adevăr mult prea ridicate, dar că anul acesta atât producătorii, cât şi clienţii au devenit mai realişti.
De la începutul anului, cel puţin patru producători de ambarcaţiuni de lux au intrat în faliment. Cele mai afectate categorii au fost megayachturile, cu lungimi de 70 de metri, dar şi bărcile foarte mici, care se adresau unor clienţi cu venituri medii, care acum au devenit mult mai precauţi.
SURSA: Bloomberg