Mecanicul trenului rapid Bucuresti-Iasi, care a deraiat duminica, va fi concediat deoarece nu a respectat culoarea rosie a semaforului, a spus subsecretarul de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI), Constantin Axinia, luni, potrivit NewsIn.
"Mecanicul a recunoscut ca nu a respectat culoarea rosie a semaforului, prin urmare va fi dat afara pentru neglijenta in serviciu si pentru punerea in pericol a sigurantei calatorilor", a spus Axinia.
Oficiali ai Politiei Transporturi au declarat luni pentru NewsIn ca deraierea rapidului Bucuresti-Iasi a fost cauzata cel mai probabil de o manevra gresita a mecanicului de la CFR Galati, care este cercetat penal pentru neglijenta in serviciu. Potrivit oficialilor, mecanicul Florin Mustatea ar fi schimbat un macaz fara sa astepte semnalele luminoase ale dispeceratului. Astfel, trenul a intrat pe o linie gresita si a deraiat. Mecanicul a fost audiat, luni dimineata, iar, in prezent, procurorii au deschis dosar de urmarire penala, dupa preluarea cazului.
Axinia a precizat ca MTI va elabora in perioada urmatoare un ordin pentru verificarea angajatilor CFR si a cailor ferate. De asemenea, acesta a spus ca indisciplina angajatilor CFR si lipsa investitiilor in infrastructura sunt principalele cauze ale ultimelor incidente feroviare. "Vom face in urmatoarea perioada o analiza a acestor fenomene care s-au intamplat in ultima perioada pe calea ferata. Trebuie sa spunem ca indisciplina personalului feroviar, faptul ca nu s-au facut investitii in infrastructura caii ferate si ca nu a fost o strategie in ultimii ani privind acest sector reprezinta principalele cauze ale incidentelor petrecute in ultima perioada", a spus subsecretarul de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.
Trei incidente feroviare au avut loc in mai putin de zece zile. Ultimul