Magazinele de tip outlet de la noi au preţuri similare cu cele din malluri, arată un studiu al companiei de consultanţă imobiliară Colliers International. Sursa: Razvan Valcaneantu
„Vânzările au scăzut cu circa 20-40%, fapt ce i-a determinat pe retaileri să facă reduceri majore înainte ca marfa să ajungă în outlet. În acelaşi timp, preţurile din outletul de la noi sunt încă prea mari”, relevă analiza brokerului George Pătraşcu.
Potrivit acestuia, reducerile operate nu sunt semnificative în comparaţie cu preţurile practicate în cazul colecţiilor noi, astfel că nu există prea mulţi stimuli pentru a călători până la periferia oraşului pentru shopping.
În Capitală există un singur centru outlet, la capătul cartierului Militari. Diverse firme, cum e Nike de exemplu, au preferat însă să-şi dezvolte propriile unităţi tip outlet în alte zone ale Bucureştiului.
Specialiştii estimează că acest tip de magazin, unde se vând produse de îmbrăcăminte din colecţiile trecute la preţuri cu până la 50-70% mai mici s-ar putea extinde în perioada următoare în Europa de Est, pe fondul scăderii vânzărilor şi a stocurilor din ce în ce mai mari de produse rămase.
În România însă, succesul acestora depinde însă şi de dezvoltarea infrastructurii.