Recesiunea economică face ca investiţiile în centre comerciale de tip outlet să fie atractive, mai ales pentru pieţele subdezvoltate. Singura unitate românească de acest tip are 16.000 de metri pătraţi.
Developerii de centre comerciale de tip outlet se extind tot mai mult către Europa de Est, potrivit unei analize realizate de Colliers. Reducerea bugetelor de cumpărături ale clienţilor marilor branduri de fashion, alături de scăderea vânzărilor retailerilor în această perioadă economică dificilă sunt factorii ce contribuie la dezvoltarea acestui segment.
La nivelul regiunii, România reprezintă deocamdată o piaţă subdezvoltată. Singurul outlet este Fashion House, cu o suprafaţă închiriabilă de 16.000 de metri pătraţi în prima sa fază. În contextul în care vânzările retailerilor din malluri au scăzut cu 20%-40%, aceştia sunt nevoiţi să facă reduceri la mărfurile comercializate încă dinainte de a ajunge în outlet. În acelaşi timp, se arată în studiul citat, preţurile practicate în outlet sunt încă destul de mari, neexistând diferenţe semnificative între acestea şi noile colecţii ale retailerilor. Pentru atragerea unor noi investiţii pe segmentul de centre comerciale de tip outlet, România ar avea nevoie de o mai bună infrastructură între oraşe, alături de dezvoltarea oraşelor turistice, susţin analiştii Colliers.
Polonia, numărul unu în regiune
Potrivit analizei citate, la ora actuală Polonia este ţara din Europa de Est ce prezintă cel mai mare interes pentru dezvoltatorii de outleturi. Aceasta dispune în prezent de o suprafaţă închiriabilă de 57.000 de metri pătraţi, distribuită în şase centre de cumpărături. Bulgaria, pe de altă parte, este o piaţă relativ nouă, cu un singur centru de cumpărături de acest tip. Ceva mai bine stau Ungaria şi Cehia, cu două outleturi fiecare, a câte 35.000 de metri pătraţi, respectiv 40.000 de metri pătraţi. @N_P