Dacia a fost la un pas de a fi vândută companiei germane Audi, dar din pricina condiţiilor economico-sociale din anul 1993 acest lucru nu s-a mai întâmplat. Discuţiile au durat şapte luni.Potrivit vicepreşedintelui Automobile Dacia, Constantin Stroe, care la acea vreme ocupa funcţia de director general al companiei, Dacia a purtat discuţii privind privatizarea cu încă şapte mari constructori auto, în afară de Renault: Peugeot, Audi, Fiat, Chrysler, General Motors, Hyundai şi Daew
Dacia a fost la un pas de a fi vândută companiei germane Audi, dar din pricina condiţiilor economico-sociale din anul 1993 acest lucru nu s-a mai întâmplat. Discuţiile au durat şapte luni.
Potrivit vicepreşedintelui Automobile Dacia, Constantin Stroe, care la acea vreme ocupa funcţia de director general al companiei, Dacia a purtat discuţii privind privatizarea cu încă şapte mari constructori auto, în afară de Renault: Peugeot, Audi, Fiat, Chrysler, General Motors, Hyundai şi Daewoo.
Discuţiile privind vânzarea au început în 1990
Oficialul Dacia a declarat că primele discuţii au fost iniţiate cu Renault în anul 1990, dar pentru că decizia companiei franceze întârzia, au început discuţiile cu Audi.
"Am început cu Renault şi pentru toată originea uzinei era natural să începem cu ei iar primele discuţii au avut loc în luna martie 1990. [...] Nu aveam toate pârghiile de acces la informaţii să-mi dau seama că în 1990, Renault nu era într-o poziţie financiară din care să poată să abordeze un asemenea proiect. [...] Când am văzut că nu se întâmplă nimic cu Renault, am abordat grupul german Audi", a spus Stroe.
Acesta a adăugat că discuţiile au decurs foarte bine timp de şapte luni, iar inginerii de la Dacia au fost supuşi chiar unui test de capabilitate pe care l-au trecut cu uşurinţă.
Discuţiile cu Peugeot, sabotate de un funcţionar