Consiliul Concurenţei a propus, în urma unei investigaţii făcute pe piaţa de retail, eliminarea unor taxe, cum ar fi taxa pentru acoperirea cheltuielilor de extindere, a celei percepute pentru a acoperi riscul nevânzării produselor şi eliminarea clauzei clientului celui mai favorizat. Autoritatea de reglementare în domeniul concurenţei a anunţat finalizarea unei investigaţii în ceea ce priveşte piaţa comercializării produselor alimentare, analiză începută în luna martie a an
Consiliul Concurenţei a propus, în urma unei investigaţii făcute pe piaţa de retail, eliminarea unor taxe, cum ar fi taxa pentru acoperirea cheltuielilor de extindere, a celei percepute pentru a acoperi riscul nevânzării produselor şi eliminarea clauzei clientului celui mai favorizat.
Autoritatea de reglementare în domeniul concurenţei a anunţat finalizarea unei investigaţii în ceea ce priveşte piaţa comercializării produselor alimentare, analiză începută în luna martie a anului trecut şi care a avut ca scop identificarea eventualelor practici care ar putea distorsiona mediul concurenţial.
Eliminarea taxelor, în topul recomandărilor
Principalele recomandări ale Consiliului Concurenţei sunt eliminarea taxelor, pentru care nu se poate observa o legătură directă şi imediată cu contraprestaţia comercianţilor, cum ar fi taxa pentru acoperirea cheltuielilor de extindere sau modernizare a reţelei de magazine sau taxe percepute pentru a acoperi într-un fel sau altul riscul nevânzării produselor.
"Consiliul Concurenţei mai cere şi eliminarea clauzei clientului celui mai favorizat din relaţiile comerciale dintre comercianţi şi furnizori. Această clauză presupune existenţa unei înţelegeri între comercianţi şi furnizori, prin care furnizorii vând acelui comerciant produse la cel mai mic preţ", a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consil