Horia Vârlan conduce un business de webdesign al cărui profit ar fi dispus să-l investească într-un singur loc: tot pe web, în companiile ,,dotcom”. Citiţi în numărul 14 al revistei ,,Forbes România“ despre acţiunile companiilor dotcom, care devin o pradă tot mai tentantă pentru investitori. La o primă vedere, universul profesional al lui Horia Vârlan, preşedintele firmei de webdesign Tagster, pare populat de concepte care nu au nimic de-a face cu bursa. Antreprenorul vorbeşte fluent „limba străină“ numită webdesign, în care termeni precum „template“, „xml“, „widget“ sau „uzabilitate“ sunt rostiţi de trei ori pe minut, cu un firesc incredibil. Se declară, însă, sceptic în ceea ce priveşte piaţa de capital - un alt tip de „limbă străină“.
„De când mă ştiu, am spus că nu voi avea de-a face cu bursa, că e prea imprevizibilă!“, mărturiseşte Horia. În ultimii trei ani, de când şi-a pus pe picioare afacerea alături de asociatul său Daniel Slave, câştigurile lunare consistente l-au adus în pragul de a-şi încălca promisiunea de a sta departe de „cazinoul“ bursier. Motivul? Mai întâi curiozitatea, apoi tentaţia câştigurilor substanţiale.
Nu s-ar îndepărta, totuşi, de obiectul muncii sale: site-urile web. „Nu aş investi pe bursă în altceva decât în dotcomuri“, afirmă el, hotărât. În fond, cum ai putea să rezişti tentaţiei de a investi într-o companie atât de populară încât a devenit verb al limbii engleze? „Americanii nu mai «caută» ceva pe net, ei «google-esc» acel ceva. E greu de crezut că o asemenea companie s-ar prăbuşi“, povesteşte Horia, parcă pentru a se convinge pe sine că bursa poate fi şi raţională uneori.
Câştigători pe Bursă
Deşi Yahoo şi Google se bucură de „luminile rampei“ datorită notorietăţii, pe Bursă adevăratele staruri dotcom rămân cele două site-uri de călătorie Priceline.com (simbol PCLN, pe NASDAQ