UPC Romania, al doilea operator pe piata de cablu TV, anunta astazi detaliile legate de lansarea televiziunii de inalta definitie, prin care incearca sa reduca pierderile de clienti pe cablu analogic si totodata sa atraga clientii principalilor competitori Romtelecom si RCS&RDS.
Serviciul anuntat pentru prima data in primavara va fi disponibil in 32 de orase si doar pentru clientii serviciului Digital Video Recorder (DVR) lansat in octombrie 2008, prin care abonatii pot inregistra in format digital pana la 65 de ore din programele pe care isi doresc sa le urmareasca.
Atragerea abonatilor catre cablul digital standard, dar si catre serviciul DVR prin care din octombrie clientii vor avea posibilitatea sa utilizeze si televiziunea de inalta definitie sunt printre dintre principalele elemente prin care UPC incearca sa reduca efectele scaderii numarului de clienti pe segmentul de televiziune prin cablu analogic si pierderile de aproximativ 100 de milioane de euro inregistrate anul trecut de operator.
Conform datelor UPC, intre iunie 2008 si iunie 2009 numarul clientilor pentru serviciile de cablu digital au crescut cel mai mult comparativ cu celelalte servicii oferite, acesta triplandu-se de la 52.800 de clienti in perioada ianuarie-iunie 2008 la 179.600 de persoane la sfarsitul primului semestru al acestui an.
Pe de alta parte, cablul analogic este si singurul segment pe care UPC a scazut, diminuarea fiind de aproximativ 218.000 de abonati de la 1.131.600 in iunie 2008 la 912.900 de utilizatori la sfarsitul primul semestru al acestui an.
Chiar daca o parte dintre clienti au migrat din cauza crizei catre operatorii locali cu oferte de preturi mai mici, o proportie dintre acestia au renuntat la cablul analogic pentru cel digital.
“Este un serviciu mai scump, iar numarul celor care au ales serviciile digitale este suficient de mare in