*"Identităţi" este o satiră tulburătoare la adresa progresului ştiinţific * timp de două ore, scena braileană a avut consistenţa nihilistă a dramaturgiei britanice din epoca punk-ului
A doua seară a Festivalului "Zile şi nopţi de teatru european la Brăila" a fost un veritabil regal artistic. Premiera piesei "Identităţi", în regia reputatului Victor Ioan Frunză, a conferit scenei brăilene, timp de două ore, consistenţa nihilistă a dramaturgiei britanice din epoca punk-ului.
Alcătuită din şapte piese de teatru scurt, "Identităţi" este o satiră vizionară şi tulburătoare la adresa progresului ştiinţific şi a absurdului alienant pe care îl îmbracă adesea convieţuirea fiinţei umane alături de o altă fiinţă umană. Situată într-o Românie atemporală şi aspaţială, aruncată în plin haos cotidian, acţiunea celor şapte piese surprinde vieţile fără noimă a câtorva indivizi, diferiţi din perspectiva superficialităţii spirituale şi a statutului social, dar identici prin schizofrenie, depresie, autism şi imbecilitate. De exemplu: un bărbat se chinuieşte să-i vândă altuia o cămilă invizibilă; o femeie traieşte cu drama iubirii neîmplinite alături de un manechin de plastic pe care şi-l imaginează obsesiv în pielea unui scriitor damnat şi o alta îşi vinde ei însăşi propriul apartament.
Atât decorurile folosite în piese cât şi violenţa fundalului sonor amintesc de decadenţa ultra-mecanizată şi reziduală care făcea adevărate furori în cultura anilor 80: "delirul" sunetelor de gloanţe, ţipetele mulţimilor înfuriate, muzica lugubră de pian, mobilierul ruinat, camerele pustii, figurile de androgini, perucile multicolore şi contopirea stilurilor decorative clasice cu vestimentaţia personajelor încropită din latex şi din obiecte prefabricate, precum colacul de W.C. sau pieptarul scrimerului. Toate aceste detalii sunt folosite cu scopul precis de a puncta kitsch-ul şi demen