Compania japoneză va dezvălui, în premieră mondială, la Tokyo, noua generaţie de propulsoare şi un tip de cutie de viteze automată.
1 /.
Acestea vor fi echipate pe automobilele produse începând de anul viitor.
Unitatea pe benzină, Mazda SKY-G, va primi un nou bloc-motor realizat pentru a reduce frecarea mecanică şi, pentru a ajunge la un mix aer-carburant optim, un sistem de injecţie directă.
Compania japoneză susţine că economia de carburant şi cuplul maxim vor fi îmbunătăţite cu aproximativ 15% în comparaţie cu motorul actual de 2.0 litri în patru cilindri.
Următorul pe listă este propulsorul diesel ”curat”, SKY-D, care oferă o putere mare la un consum redus şi emisii de CO2 scăzute. Această unitate va fi echipată cu o turbină în două trepte şi cu alte tehnologii ce vor îmbunătăţi cu 20% consumul de carburant, peste nivelul actualului 2.2 litri diesel. Compania susţine că, cu ajutorul acestui motor, un automobil de dimensiunea lui Mazda6 va ajunge la un consum echivalent cu al curentului model Mazda2.
O cutie automată nouă, SKY-Drive, va fi, de asemenea, prezentată în cadrul standului Mazda, împreună cu premiera noului automobil concept de oraş, Kiyora.