Împrumutul de personal este portiţa de scăpare a societăţilor ce au posturile blocate din cauza recesiunii. Unele companii de marketing sau din industria alimentară „închiriază“ salariaţi pentru a-şi realiza proiectele de scurtă durată, dar costurile sunt pe măsură. Mai citeşte şi:
FMI: Creşterea şomajului va continua cel puţin încă un anHunedoara: Tinerii cu studii superioare sunt sortiţi să trăiască din şomajTimişoara: Rata şomajului creşte în ritm alert, s-a dublat în doar opt luni
Studiile de piaţă sunt doar un exemplu de proiect pe o perioadă determinată pentru care firmele decid să apeleze la salariaţii „de împrumut“. În prezent, cum majoritatea societăţilor au angajările blocate, iar afacerea bate pasul pe loc, leasingul angajaţilor este o soluţie viabilă. „Cerinţele legislative sunt preluate de firma de leasing, de la protecţia muncii până la concedii medicale sau încetarea contractului de muncă“, explică Marius Bălăşoiu, managing partner ForPeople.
Costurile angajatorului
Simplificarea procesului de angajare nu înseamnă automat şi costuri mai mici. „Comisionul agenţiei de leasing este cuprins între 5% şi 15% din totalul cheltuielilor cu angajatul, în funcţie de durata proiectului“, arată Ramona Voicu, payroll and leasing coordinator la VON Consulting. În plus, costurile cu salariatul temporar pot fi considerate cheltuieli cu serviciile. Cu cât durata de „împrumut“ creşte, cu atât taxa de leasing este mai mică. În general această taxă se calculează în funcţie de specializarea angajatului solicitat, de perioada proiectului, precum şi de volumul de angajaţi solicitat.
Potrivit legii, durata maximă a unui contract de leasing este de 18 luni, iar majoritatea sunt „împrumutaţi“ pentru proiecte de maximum şase luni. „Costurile unui angajat temporar reprezintă salariul, taxele plătite către stat, eventuale