Instalaţiile de Gaz Petrolier Lichefiat (GPL) costă între 800 de lei (pentru maşinile vechi) şi 4.000 de lei (în cazul celor cu motor foarte puternic). Instalaţia GPL poluează mai puţin, iar preţul litrului de gaz este cu până la 50% mai mic, faţă de carburanţii clasici. Astfel, costurile de exploatare pot fi înjumătăţite. Constructorii auto, agenţiile de protecţie a mediului şi societatea civilă fac eforturi disperate pentru reducerea poluării automobilelor. De la drasticele norme de poluare şi până la celebrele programe „Rabla”, iniţiativele au un singur scop: cât mai puţine noxe. Totuşi, nimeni nu şi-a îndreptat atenţia mai serios către instalaţiile de Gaz Petrolier Lichefiat (GPL).
În prezent, acestea sunt printre cele mai ieftine sisteme de propulsie alternativă pentru autovehicule, care nu poluează atmosfera. Preţul GPL-ului la pompă este la jumătate faţă de cel al motorinei sau cel al benzinei, datorită faptului că aceşti combustibili alternativi nu sunt accizaţi.
Bonusuri pentru maşina cu GPL
Folosirea GPL-ului este încurajată de guvernele din multe ţări, atât din Europa, cât şi din lume. De exemplu, în Italia sunt acordate bonusuri de până la 3.500 de euro unei persoane care cumpără o maşină cu GPL. Tot în peninsulă, cei care se orientează către un automobil cu propulsie pe bază de gaz natural comprimat (CNG) pot primi stimulente financiare cuprinse între 1.500 şi 3.500 de euro.
În prezent, în România sunt înmatriculate aproape 180.000 de autovehicule cu propulsie pe bază de GPL. Marius Carp spune că românii nu folosesc pe scară largă astfel de instalaţii, pentru că economia bugetului acordat maşinii nu este chiar cea despre care se vorbeşte. Asta pentru că la o maşină pe GPL consumul este cu până la 10% mai mare. Marius Carp susţine că alţi şoferi nu acceptă spaţiul pe care butelia îl ocupă în portba