Sectorul medical din România se află la adăpost de criză, iar pentru jucătorii din domeniul stomatologic acest an nu a fost unul atât de greu pe cât se preconiza. Mai mult chiar, majoritatea clinicilor anunţă extinderi. După ce clinicile private generaliste au anunţat afaceri în creştere pentru prima jumătate de an, e rândul jucătorilor din segmentul stomatologic să se laude cu businessuri bine consolidate. Acest lucru este posibil mai ales pentru că piaţa este încă puţin
Sectorul medical din România se află la adăpost de criză, iar pentru jucătorii din domeniul stomatologic acest an nu a fost unul atât de greu pe cât se preconiza. Mai mult chiar, majoritatea clinicilor anunţă extinderi.
După ce clinicile private generaliste au anunţat afaceri în creştere pentru prima jumătate de an, e rândul jucătorilor din segmentul stomatologic să se laude cu businessuri bine consolidate. Acest lucru este posibil mai ales pentru că piaţa este încă puţin acoperită.
„Saturarea pieţei stomatologice din România se va produce cu greu, abia peste 10 -15 ani, o dată cu dezvoltarea economică de ansamblu a României", este de părere Mariana Oancea, director executiv al DentalMed. Până atunci, piaţa va înregistra creşteri medii de 15%, de la an la an, potrivit lui Michaell Shkurko, deţinătorul clinicii Dental Plan.
O piaţă de cel mult 300 de milioane de euro
În acest moment, piaţa stomatologică din România are o valoare de 200 - 300 milioane de euro, potrivit jucătorilor din domeniu, care subliniază că este greu de estimat o cifră exactă în condiţiile în care la fiecare colţ de bloc „răsar”, de la lună la luna, noi cabinete minuscule. Tot 10 ani vor trece şi până la cristalizarea pieţei şi împărţirea ei în cele două segmente: clinicile cu cel puţin zece locaţii şi cabinetele de cartier, mai spune Mariana Oancea.
Cabinetele de cartier sunt însă cele care e