În faţa controalelor efectuate de Protecţia Consumatorilor, agenţii comerciali dau vina pe erorile sistemului de afişare al caselor de marcat. Citeşte şi:
VIDEO Ţepuită de 8.000 de lei, în centrul DeveiAngajaţii BRD – filiala Brad, trimişi în instanţă pentru ţepuirea clienţilorÎnşelătorie incredibilă depistată la Deva
Pe o distanţă de doar câţiva metri dintre rafturile unor supermarketuri şi casele de marcat, preţul mai multor produse afişat sub ele creşte simţitor.
Neconcordanţă între preţuri
Cea mai plauzibilă explicaţie pare a fi nevoia agenţilor economici de a-şi rotunji profiturile obţinute din vânzarea mărfii. În supermarketul Artima (Carrefour Express), din centrul municipiului Deva, ieri dimineaţă, dacă la raft o cutie de suc din fructe costa 3,99 lei, la casa de marcat preţul a ajuns la 4,89 lei, iar un pachet de biscuiţi ofertat la 2,15 lei, costa „în realitate” 2,49 lei.
Alternativa casierelor: refuzaţi produsele
„Dacă nu vă convine, puteţi returna marfa”, i-a explicat o casieră unui cumpărător care a observat eroarea. Asta, după ce cu o zi în urmă, o altă angajată a ridicat din umeri la reclamaţia aceluiaşi client. Într-un supermarket din centrul Hunedoarei, întâlnim aceeaşi practică: preţul unei tablete de ciocolată Heidi este cu un leu mai mare la casă decât pe eticheta afişată sub produs.
Foto: În unele supermarketuri, preţurile produselor diferă la raft faţă de cele de la casă
Dau vina pe erori
În urma sesizării trimise la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor, administratorii supermarketului devean au făcut ajustările necesare pentru ca viitorii clienţi să nu se mai simtă traşi în piept. Neconcordanţa dintre preţurile mărfurilor „a fost o eroare, pe care am remediat-o”, a declarat Nicoleta Cocioban, direc