Asfaltul de pe străzile Craiovei s-a scumpit de câteva ori în ultima jumătate de an, adică exact de când a început să lucreze la drumurile Băniei Delta ACM ’93, iar devizul de plată către firma bucureşteană a ajuns deja la nivelul veniturilor proprii ale bugetului Băniei estimate pentru 2009.
Valoarea de modernizare a patru străzi din Craiova a crescut cu aproape 20 de milioane de lei (200 de miliarde de lei vechi) din februarie 2009 până în septembrie. Recordul la procente de majorare îl deţine strada Dezrobirii, unde preţul estimat prin expertiza din februarie a crescut de mai bine de trei ori, de la 3,32 milioane de lei la 11 milioane de lei. Recordul la devizul general, în comparaţie cu preţul plătit până acum pentru reabilitarea străzilor din Craiova, îl deţine strada Nicolae Iorga, a cărei reparaţie a fost reevaluată la 13,5 milioane de lei. La începutul anului, preţul de reabilitare a străzii fusese estimat la 6,1 milioane de lei. Merită spus că străzile Nicolae Iorga şi Dezrobirii se repară, conform noii evaluări, la un preţ apropiat de cel la care se asfaltează Rocada (24,5, faţă de 27 de milioane de lei), deşi Rocada este de aproape patru ori mai lungă şi are o suprafaţă de aproape opt ori mai mare de carosabil şi de trotuare. Tot ca o comparaţie, strada Nicolae Iorga este amenajată la preţul la care au fost reparate bulevardele Nicolae Titulescu şi Calea Severinului la un loc. Au mai fost recalculate până cum reparaţiile străzilor Nanterre, de la 1,48 la 4,77 milioane de lei, şi Păstorului, de la 411.727 la 618.150 de lei. Potrivit funcţionarilor de la Direcţia programe de dezvoltare şi proiecte a Primăriei Craiova, Serviciul de administrare a drumurilor a cerut suplimentările, la solicitarea proiectantului adus de firma care va şi încasa aceşti bani - Delta ACM ’93, căreia primarul Antonie Solomon spunea zilele trecute că nu are de unde să-i de