Retailerii şi dezvoltatorii s-au extins până acum în România fără să analizeze preferinţele consumatorilor şi riscurile care le implică dezvoltarea în anumite zone, iar acum comportamentul de cumpărare s-a modificat din cauza crizei, repercutându-se asupra vânzărilor. „Nicio analiză de piaţă, niciun studiu al comportamentului clienţilor, fără analiză a riscului. Până acum toată lumea dezvolta, deschidea noi magazine fără a face aceste analize. Acum nu mai merge
Retailerii şi dezvoltatorii s-au extins până acum în România fără să analizeze preferinţele consumatorilor şi riscurile care le implică dezvoltarea în anumite zone, iar acum comportamentul de cumpărare s-a modificat din cauza crizei, repercutându-se asupra vânzărilor.
„Nicio analiză de piaţă, niciun studiu al comportamentului clienţilor, fără analiză a riscului. Până acum toată lumea dezvolta, deschidea noi magazine fără a face aceste analize. Acum nu mai merge aşa”, a declarat, miercuri, în cadrul unui semninar, directorul executiv al firmei de cercetare Geo Strategies, Daniela Florea.
Florea a precizat că în România, ca şi în alte state din Europa, consumatorii au devenit mai precauţi în ceea ce priveşte cheltuielile, le este frică să rămână fără un loc de muncă şi sunt mai pretenţioşi. „Un şomer în Europa sperie trei angajaţi, iar în România probabil că sperie zece”, a explicat Florea.
Consumatorii români vor ieşi mai încrezători din această criză
De asemenea, ea a precizat că familiile au început să stea mai mult acasă, în detrimentul petrecerii timpului liber în zone de agrement.
„Majoritatea consumatorilor din orice categorie socială, de orice vârstă şi-a modificat stilul de viaţă şi obiceiul de cumpărare. Consumatorii români vor ieşi mai încrezători din această criză”, a adăugat reprezentantul Geo Strategies.
Potrivit estimărilor companiei, consumul din România