Consiliul Concurenţei a propus eliminarea unor taxe care cresc preţurile produselor alimentare, au declarat reprezentanţii Consiliului Concurenţei. Sursa: Vlad Stănescu
Ei recomandă desfiinţarea taxei pentru acoperirea cheltuielilor de extindere, a celei percepute pentru a acoperi riscul nevânzării produselor şi eliminarea celei a clientului cel mai favorizat. „Această clauză presupune existenţa unei înţelegeri între comercianţi şi furnizori, prin care furnizorii vând acelui comerciant produse la cel mai mic preţ”, a explicat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei. În plus, instituţia solicită ca responsabilitatea alocării spaţiului la raft să rămână în sarcina comerciantului, pentru a garanta tratamentul egal al furnizorului.
Comerţul tradiţional domină
Eliminarea acestor taxe este menţionată şi în Codul de Bune Practici, care se află în prezent la parlament în formă de proiect de lege. Autoritatea de reglementare în domeniul concurenţei a constatat că, în 2008, piaţa de profil s-a ridicat la 54 de miliarde de lei, peste 60% fiind reprezentantă de comerţul tradiţional. În cadrul investigaţiei au fost analizate opt categorii de produse, considerate cu impact important asupra obiceiurilor de consum ale populaţiei - laptele, ouăle, carnea de porc, carnea de pasăre, uleiul, pâinea, mezelurile şi vinul.
În urma analizei, au fost declanşate şi patru investigaţii privind posibila încălcare a legii concurenţei. Acestea se referă la companiile Metro Cash&Carry, real,-, MGB Metro Buying Group, Selgros Cash&Carry, Billa, Mega Image, CDE R Interex şi furnizorii acestora. Totodată, Consiliul Concurenţei a amendat companiile Billa, Pic şi Spar, cu circa 850.000 de euro, pentru furnizarea de informaţii incorecte.
Consiliul e pe cale să finalizeze o investigaţie pe piaţa de panificaţie. „Suspectăm înţe