În industria auto europeană ciclul de viaţă al unei game de modele este de şase-şapte ani. Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia, a declarat, marţi, că uzina de la Piteşti va lansa în curând un model care va lua locul Loganului. După patru ani de la lansare, un facelift operat în 2008 şi peste un milion de unităţi fabricate până acum, Dacia Logan îşi pregăteşte retragerea. Chiar dacă oficialii constructorului piteştean se feresc să facă publică o dată concretă pentru lansarea înlocuitorului Daciei Logan, în industria auto europeană, ciclul de viaţă al gamelor de modele este de şase-şapte ani.
Competitori pe aceeaşi nişă
Ca urmare, la anul sau cel mai târziu în 2011, ar trebui să ne aşteptăm la un nou model care să înlocuiască Loganul. „După gama Logan, o altă familie de autovehicule va fi lansată de către Dacia, şi asta se va întâmpla destul de repede. Vor fi automobile pe aceeaşi nişă, însă se vor face paşi importanţi în ceea ce priveşte calitatea şi performanţele. Denumirea va fi diferită de cea a actualei game, iar Logan va mai rămâne în producţie“, a declarat Constantin Stroe.
Acesta a mai spus că, dacă Dacia va trece de luna noiembrie, producţia estimată de 300.000 de automobile va fi atinsă. „Pentru septembrie şi octombrie avem comenzi, iar dacă vom „păcăli“ luna noiembrie, în sensul că vom avea o producţie de 1.340 de unităţi pe zi, atunci vom atinge estimările“, a declarat Stroe. Vicepreşedintele Dacia, susţine fabrica, are o capacitate de producţie de 400.000 de unităţi pe an. Dacia va produce, în 2009, aproximativ 300.000 de vehicule la uzina de la Piteşti, a declarat la începutul lunii iulie directorul general al Automobile Dacia şi directorul general al grupului Renault, François Fourmont, la aniversarea a 10 ani de la preluarea producătorului român de automobile de către Grupul Renault.
Un mil