Bugetul pe 2010 pentru întreţinerea infrastructurii feroviare ar trebui să fie de 1,1 miliarde de lei, în condiţiile în care în acest an suma alocată a fost de 158 de milioane de lei, iar statul ar trebui să subvenţioneze mentenanţa căii ferate, potrivit oficialilor din Ministerul Transporturilor."În toate statele europene există o subvenţie pentru infrastructura feroviară, care ar trebui să fie şi la noi, pentru că din taxa de utilizare a infrastructurii nu se poate întreţi
Bugetul pe 2010 pentru întreţinerea infrastructurii feroviare ar trebui să fie de 1,1 miliarde de lei, în condiţiile în care în acest an suma alocată a fost de 158 de milioane de lei, iar statul ar trebui să subvenţioneze mentenanţa căii ferate, potrivit oficialilor din Ministerul Transporturilor.
"În toate statele europene există o subvenţie pentru infrastructura feroviară, care ar trebui să fie şi la noi, pentru că din taxa de utilizare a infrastructurii nu se poate întreţine o reţea feroviară atât de mare ca în România", a declarat, miercuri, după o şedinţă privind siguranţa feroviară, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu.
Prezent la eveniment, subsecretarul de stat Constantin Axinia a spus că necesarul pentru asigurarea întreţinerii feroviare este de 1,1 miliarde de lei pentru anul viitor.
"Am început să construim bugetul pentru 2010 şi am discutat ieri la Ministerul Finanţelor despre acordarea a 1,1 miliarde de lei pentru mentenanţa căii ferate", a spus Axinia.
În prezent, statul subvenţionează doar CFR Călători, care a primit în acest an 600 de milioane de lei, mai puţin de jumătate faţă de nivelul de anul trecut, de 1,3 miliarde de lei.
"Înţeleg că e criză, dar subvenţia putea să fie în acest an de 1,1 miliarde de lei. Asta arată că nu se doreşte ca transportul de călători să se desfăşoare în co