Dacia a discutat pentru privatizare dupa anii 1990 cu 8 constructori auto, Renault, Audi, Peugeot, Fiat, Chrysler, GM, Hyundai, Daewoo, potrivit vicepresedintelui Dacia, Constantin Stroe.
“Am vorbit cu Renault vreme de un an si jumatate. Insa am vazut ca nu s-a intamplat nimic si atunci am luat in calcul alti constructori auto”, a spus Stroe.
Dupa incercarea cu Renault a urmat Audi. „In 1993, timp de 7 luni am purtat discutii cu Audi. Ne-au supus unor teste. Ne-au dat un motor modern, dezbracat, sa il montam pe Dacia. Nu ne-au dat nicio schema electronica, nimic. Era un motor de generatie moderna. Au ramas muti cand in doua zile Dacia mergea cu motorul lor. Insa, la sfarsit au spus in dreptul Romaniei ca la circulatie culoare rosie”, a precizat Stroe.
Dupa discutiile cu Audi a urmat Peugeot, “insa a fost un esec total”, a spus oficialul Dacia.
In 1996, Fiat a fost al patrulea constructor de masini cu care Dacia a incercat sa incheie privatizarea, insa italienii au vrut sa fie facut un contract cu o firma SRL nu cu grupul Fiat.
A urmat Chrysler si GM tot in anul 1996, dupa care s-a discutat cu Hyundai in 1997.
Cu Hyundai s-a semnat si un contract pentru stabilirea unei linii de asamblare pentru modelul Accent insa din 28.700 de angajati ar fi fost salvati doar 500. Dupa doua luni, Dacia a anulat contractul.
Tot in 1997, s-au purtat discutii si cu Daewoo.
In 1999, Dacia a semnat contractul de privatizare cu Renault. Francezii anuntau ca vor produce la uzina din Pitesti o masina care va avea un pret de pornire de 5.000 euro. Insa, dupa circa 5 ani, Renault a lansat Logan la un pret de cel putin 5.400 euro.
Desi berlina a fost lansata in 2004, cu doi ani inainte de Logan MCV, primul model desenat a fost break-ul, a spus Patrick Le Quement, vicepresedintele de design al Grupului Renault.
“Am vrut sa fim siguri ca b