La sase ani de la aparitia televiziunii de inalta definitie in Europa, UPC Romania lanseaza televiziunea HD, prin care vrea sa impuna conceptul de „home entertainment”, devenind, totodata, un competitor tot mai puternic pentru principalii concurenti Romtelecom si RCS&RDS, dar care nu detin acest serviciu.
UPC Romania, al doilea jucator pe piata de cablu TV locala, cu afaceri de 137,3 milioane de euro in 2008, estimeaza ca, in 2010, cel putin intre 5-10% dintre abonatii de cablu digital vor alege serviciile de televiziune de inalta definitie, care vor fi disponibile incepand cu 1 octombrie.
“Nu sunt putini clientii care isi doreau lansarea televiziunii HD. Odata ce acest concept va deveni un mod de viata in Romania, automat piata se va extinde. Estimarea noastra este ca piata din Romania va creste semnificativ, iar pana in 2012-2013 rata de penetrare a televizoarelor de tip HD Ready si Full HD va ajunge la 50% din totalul pietei”, a declarat Iulia Florea (foto), director de relatii cu clientii si vanzari in cadrul UPC Romania.
Ea a adaugat ca spera ca in urmatorii ani peste 50% dintre abonatii de cablu digital standard si digital video recorder (DVR) ai UPC sa aleaga televiziunea de inalta definitie, care este din ce in ce mai populara la nivel european, unde la finalul lui 2008 ajunsese la 4,8 milioane de utilizatori.
Conform datelor companiei, numarul clientilor UPC pentru serviciile de cablu digital, adica al celor care ar putea deveni viitorii clienti ai televiziunii HD, a crescut cel mai mult comparativ cu celelalte servicii oferite de operator, acesta triplandu-se de la 52.800 de clienti, in perioada ianuarie-iunie 2008, la 179.600 de persoane, la sfarsitul lui iunie 2009.
“Discutam de imagine tot mai clara, de Dolby Surround, de o experienta pe care o putem avea acasa. Astfel, strategia noastra se transforma din ce in ce mai