Vânzările de retail din România au scăzut în acest an cu 20%, reprezentând cel mai mare declin din Europa Centrală şi de Est, unde media a fost de 10-15%, potrivit analiştilor imobiliari prezenţi la un seminar pe teme imobilare. "Este clar că România a fost foarte afectată de criză şi probabil că înregistrează cea mai mare scădere a puterii de cumpărare. În acest context, vânzările de retail au scăzut cu 20% faţă de anul trecut, înregistrând cea mai mare reducere din
Vânzările de retail din România au scăzut în acest an cu 20%, reprezentând cel mai mare declin din Europa Centrală şi de Est, unde media a fost de 10-15%, potrivit analiştilor imobiliari prezenţi la un seminar pe teme imobilare.
"Este clar că România a fost foarte afectată de criză şi probabil că înregistrează cea mai mare scădere a puterii de cumpărare. În acest context, vânzările de retail au scăzut cu 20% faţă de anul trecut, înregistrând cea mai mare reducere din regiune", a declarat, miercuri, Răzvan Gheorghe, managing director al companiei de consultanţă imobiliară, Cushman&Wakefield, la un seminar organizat de International Council of Shopping Centers.
Electronicele şi electrocasnicele, cele mai afectate
Potrivit datelor Colliers International, prezentate de Simina Istrate, reprezentantul diviziei de retail al Colliers, vânzările de retail s-au redus în regiune în acest an, în medie cu 10-15%, excepţie făcând Polonia unde s-a înregistrat o creştere de 0,5-1%.
"Cele mai afectate de scăderea vânzărilor au fost sectorul electronicelor şi electrocasnicelor, al mobilei şi cel de modă", a precizat Istrate.
Reprezentantul Cushman a apreciat că problemele retailerilor a determinat încetinirea ritmului de dezvoltare a centrelor comercial.
"În 2009 a avut loc o încetinire a ritmului de dezvoltare determinată de scăderea vânzărilor, de lipsa finanţării şi de scăderea