O largă majoritate a populaţiei - 87% dintre români - consideră că desele schimbări din sistemul de învăţământ dăunează copiilor. În plus, 82% ar vrea ca profesorii să fie plătiţi în funcţie de performanţe. Acestea sunt doar câteva dintre concluziile unui sondaj de opinie realizat de IMAS pentru Reader’s Digest şi intitulat "Ce vor românii de la şcoală ?".
O largă majoritate a populaţiei - 87% dintre români - consideră că desele schimbări din sistemul de învăţământ dăunează copiilor. În plus, 82% ar vrea ca profesorii să fie plătiţi în funcţie de performanţe. Acestea sunt doar câteva dintre concluziile unui sondaj de opinie realizat de IMAS pentru Reader’s Digest şi intitulat "Ce vor românii de la şcoală ?".
În pofida deselor critici aduse sistemului de învăţământ, mai mult de jumătate dintre români (56%) nu şi-a pierdut încrederea în educaţia primită de elevi în şcolile româneşti, potrivit unui comunicat de presă.
Mai puţin încrezători s-au dovedit a fi bucureştenii (77% dintre locuitorii Capitalei cred că elevii nu primesc o educaţie solidă în şcolile româneşti) şi locuitorii oraşelor mari (61% nu au încredere în sistemul naţional de învăţământ).
Majoritatea românilor, 68% consideră că starea clădirilor în care funcţionează unităţile de învăţământ şi facilităţile din şcoli sunt la un nivel satisfăcător.
Trei sferturi dintre locuitorii de la sate s-au declarat cei mai multumiţi de condiţiile în care învaţă copiii lor. Totuşi, 58% dintre români sunt de părere că Bacalaureatul şi admiterea la liceu şi facultate, aşa cum sunt organizate în prezent, nu asigură o departajare mai bună a elevilor decât sistemul dinainte de 1989, se mai arată în comunicatul de presă.
Cât despre violenţa în şcoli, 64% dintre cei chestionaţi consideră că mulţi elevi sunt agresaţi fizic sau verbal în şcolile din România, de către alţi colegi sau chiar de cătr