Reteaua Profi, al treilea mare jucator pe segmentul magazinelor discounter, a fost scoasa la vanzare de catre actionari, tranzactia urmand sa se finalizeze in curand cu una dintre cele trei companii care participa la negocieri cu actionarii, au declarat pentru ZF surse din piata.
Compania Profi Rom Food, care opereaza in prezent 60 de magazine Profi in franciza, ar putea fi evaluata la 40-60 mil. euro luand in calcul un multiplu de 10-15 al EBITDA (profitul inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare), care la randul sau reprezinta circa 4,5% din cifra de afaceri neta a companiei.
Retailerul a avut anul trecut afaceri nete de 94,5 mil. euro si un profit net de 0,2 mil. euro, fiind detinut de o firma inregistrata in Olanda, Duna Waiting Participation, conform datelor de la Registrul Comertului. Indirect, compania este controlata de Jean Marc Hendrix, un investitor strain care detine franciza Profi pe mai multe piete europene, potrivit informatiilor din piata.
Profi este brandul de discount al grupului franco-belgian Louis Delhaize, care detine in Romania reteaua de hipermarketuri Cora, cu afaceri de 400 mil. euro la nivelul anului trecut.
Primul magazin Profi in Romania a fost deschis in anul 2000.
Discounterele sunt magazine cu un spatiu de vanzare si o oferta mai mici decat supermarketurile, care practica o politica de preturi reduse si care pun marfa in raft in baxuri, pentru a diminua costurile de operare.
"Desi nu avem in momentul acesta o informatie concreta si imediata de oferit, suntem foarte deschisi in ceea ce priveste optiunile viitoare de dezvoltare", au declarat reprezentantii Profi Rom Food pe marginea acestui subiect.
Reteaua Profi, al treilea mare jucator pe segmentul magazinelor discounter, a fost scoasa la vanzare de catre actionari, tranzactia urmand sa se finalizeze in curand cu una dintre cele trei co