» Cei 54 de kilometri care lipsesc din Autostrada Soarelui au devenit subiect de campanie electorala.
» Desi au trecut mai bine de 20 de ani de la darea in folosinta a primului tronson, data finalizarii este incerta.
» In timp ce politicienii dau vina unii pe altii, economia Constantei are de pierdut in lipsa unei legaturi facile cu restul tarii.
"Autostrada Soarelui va fi gata in 2009". Nu, nu ati citit gresit, este afirmatia ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, facuta in decembrie 2006. In iunie 2009, revenit la carma ministerului, Berceanu si-a schimbat discursul: "Probabil ca Iosefini ar putea sa faca autostrazi fara bani. Eu nu pot", dupa care a anuntat noul termen pentru cand ultima portiune din autostrada va fi finalizata: primavara anului 2009. Dar asta numai "daca lucrurile merg bine". Intuind bine importanta acestui proiect, politicienii nu au ezitat sa faca din finalizarea Autostrazii Soarelui subiect de campanie electorala.
Acelasi Radu Berceanu ii acuza pe liberali ca nu au accesat fonduri europene pentru constructia autostrazii. Prin urmare, dupa revenirea la Ministerul Transporturilor, in acest an, a inceput demersurile pentru atragerea de fonduri prin Programul Operational de Transport. Vara trecuta a anuntat ca a si reusit. La randul lor, liberalii spun ca lucrarile puteau fi incepute din primavara acestui an. Jean Paul Tucan, fost director al Directiei Generale de Drumuri si Poduri Constanta, care s-a ocupat de portiunea Constanta-Cernavoda, spune ca toate avizele necesare fusesera obtinute si ca singurul lucru care mai trebuia facut era sa se dea ordinul de incepere a lucrarilor. Nici social-democratii nu au ocolit subiectul. Vicepresedintele PSD Constanta, Nicusor Constantinescu, a declarat, saptamana aceasta, ca autostrada a ramas acolo unde a lasat-o PSD. "Facem o ora si ceva pana la Cernav