Investitia realizata de Groupama in industria asigurarilor este una dintre cele mai mari din sectorul financiar, fiind depasita doar de suma platita de austriecii de la Erste pentru cea mai mare banca de pe piata locala, BCR.
Odata cu cea mai mare lansare de anul acesta din piata asigurarilor, cea a companiei Groupama Asigurari, grupul francez a anuntat si suma investita pe piata locala: 600 mil. euro, bani cu care au castigat locul trei in aceasta industrie.
Ce ar fi obtinut daca ar fi inceput un business de la zero cu acesti bani?
"Intotdeauna exista dezbaterea achizitie versus greenfield (construirea unei afaceri de la zero - n.r.). Daca vrei sa obtii mult intr-un timp foarte scurt, mergi pe achizitie. Groupama a castigat timp pretios in acest fel, pentru ca altfel trebuia sa angajeze cateva sute de oameni, top management, sa construiasca o retea de vanzare, nu e chiar simplu", sustine Marian Tescaru, managing partner al casei de investment banking Altria Capital.
Groupama, cu afaceri de peste 16 mld. euro anul trecut la nivel international, este unul dintre cei mai agresivi investitori din piata asigurarilor, cu trei achizitii la activ: BT Asigurari, Asiban si OTP Garancia. Cele trei companii au fost cumparate in mai putin de un an, intre sfarsitul lui 2007 si mijlocul lui 2008, cu 450 mil. euro. Pentru BT Asigurari francezii au platit 100 mil. euro, iar pentru Asiban 350 mil. euro, ultima fiind o tranzactie-record pentru piata locala, avand in vedere ca Asiban a fost evaluata la dublul primelor brute subscrise (principalul indicator din asigurari, care arata volumul afacerii).
Dupa achizitii, francezii au mai cheltuit 128 mil. euro pentru acoperirea pierderilor celor trei asiguratori. Recent Asiban a fuzionat cu BT Asigurari, iar pe piata a aparut o noua companie: Groupama Asigurari, care pana la sfarsitul anului va absorbi O